072-3300504

5 מיתוסים על הבחינה הפסיכומטרית

יש הרבה שמועות על הבחינה הפסיכומטרי, אומרים שאם מסמנים את תשובה ג' לכל אורך המבחן אפשר לקבל ציון טוב, אומרים גם שיש מועדים קלים ויש קשים יותר ויש עוד שמועות רבות שרצות מסביב, אז מה נכון ומה לא נכון?

תוכן שיווקי בשיתוף היי קיו | 23-11-2017 15:18:00

הבחינה הפסיכומטרית היא אולי לא הבחינה הקשה ביותר שתעברו בחיים, אבל היא לבטח אחת המפחידות שבהן. עשרות מיתוסים, אגדות אורבניות וסתם סיפורי סבתא נקשרו סביב הבחינה. חלקם מופרכים, חלקם חצאי אמת, וחלקם, מה לעשות, נכונים. אז החלטנו לעשות סדר בבלאגן ולנפץ לכם 5 מיתוסים מוכרים על הבחינה הפסיכומטרית. מוכנים?

זה נכון מה שאומרים על הבחינה הפסיכומטרית?
זה נכון מה שאומרים על הבחינה הפסיכומטרית?

איך כולם מוציאים 700, ורק אני 640?
כדי לנפץ את המיתוס הזה, נצטרך לצלול אל מאחורי הקלעים של הפסיכומטרי. הבחינה הפסיכומטרית שונה מכל בחינה אחרת שעשיתם עד כה. אחד ההבדלים המרכזיים הוא שמדובר בבחינה יחסית. כלומר, אין 100 בבחינה. או במילים אחרות, זה לא משנה על כמה תשובות נכונות ענית, חשוב כמה האחרים ענו, כך שתמיד יהיה מישהו שמוציא 800. הנקודה היא שהתוצאות מתחלקות על פי הסטטיסטיקה (מישהו אמר פעמון גאוס?). בשורה התחתונה, על פי נתוני המרכז הארצי לבחינות והערכה שאחראי על הבחינה הפסיכומטרית, 17% מהנבחנים מקבלים מעל ל-640, ומתוכם, רק 5% מקבלים מעל 700 נקודות. הממוצע הארצי עומד על 540. כלומר חצי מהנבחנים מקבלים פחות ממנו. אז אם נראה לכם שהציון שלכם נמוך, תסתכלו שוב.

מי שבוחר בתשובה ג' לאורך כל הבחינה מקבל ציון טוב
גם כאן- סטטיסטיקה. הבחינה הפסיכומטרית היא מבחן רב ברירתי ובמילים אחרות, בחינה אמריקאית. לכל שאלה יש רק תשובה אחת מתוך הארבע המוצעות ובמספרים- לכל תשובה יש 25% סיכוי שהיא נכונה. בחירה שרירותית בתשובה מסוימת לכל אורך הבחינה לא תיתן לכם יתרון מיוחד. מצד שני, אם אתם לא יודעים מה התשובה, פשוט תנחשו. אולי תיפלו על ה-25% הטובים.

אפשר לזהות את פרק הפיילוט בקלות
אם יש שאלה שמורים לפסיכומטרי לא אוהבים- זאת השאלה "איך נראה פרק הפיילוט?". לא בגלל שהיא מוזרה או מרגישה, אלא פשוט בגלל שאין להם תשובה. כל בחינה פסיכומטרית מורכבת משני פרקים בעברית, שניים באנגלית ושניים במתמטיקה. אז מה עושה הפרק השביעי? טוב ששאלתם. הפרק השביעי, שאגב, הוא ממש לא חייב להיות הפרק השביעי והאחרון, הוא פרק הפיילוט. פרק בו 'משחילים' כותבי הבחינה כל מיני שאלות, ניסוחים ונושאים חדשים שטרם היו בבחינה, כדי לראות את התגובות. אל תנסו לזהות את השאלות האלה. הדבר האחרון שאתם צריכים באמצע הבחינה הוא להרהר עם עצמכם האם הפרק שאתם עושים הוא הפיילוט או לא. אז איך נראה פרק הפיילוט? ממש כמו כל שאר הפרקים. הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להתייחס לכל פרק כאל פרק 'אמת'.

רוצים לדעת כמה תצטרכו לקבל בפסיכומטרי? לחצו לחישוב ממוצע הבגרות שלכם

יש מועדים קלים יותר מהרגיל
תשכחו מאגדות אורבניות של מועדים קלים יותר או פחות. מורי הפסיכומטרי יכולים לספר לכם על ניתוחים של תלמידים על כך שמועד החורף קל יותר בגלל ההרשמה לאוניברסיטאות, או שמועד הקיץ הוא קשה יותר בגלל סיבה שמישהו המציא. אין מועדים קלים או שונים מהאחרים. כל המועדים חשובים, אמיתיים, ובאותה רמת קושי. אז מה ההבדל בין המועדים? אולי המזגן בכיתה.

הכי טוב זה ללמוד/ לא ללמוד יום לפני, לישון מאוחר/ מוקדם, לשבת ליד החלון/ במעבר
לכל אחד יש את ההרגלים שלו, האמונות הטפלות שלו, ובעיקר- מה שעושה לו טוב. אם הגעתם בחיים לשלב של בחינה פסיכומטרית, כנראה שכבר עשיתם מבחן או שניים בחיים. תסמכו על עצמכם שאתם מכירים את עצמכם ואת ההרגלים שלכם טוב מאחרים. אף אחד לא יזרוק את התשובות מבחוץ אם תשבו ליד החלון והמזגן לא יטפטף עליכם את התשובות, גם אם תשבו בשורה הראשונה פיית הקסמים לא תעניק לכם פרס, ובשורה תחתונה - שכל אחד יעשה מה שנוח לו.

כל השמועות האלו הם רק חלק מהמיתוסים שיש סביב הבחינה הפסיכומטרית. איך אנחנו יודעים עליהם? כי מורה טוב צריך להכיר לא רק את השאלות בבחינה, אלא גם את התלמידים שלו. לדעת לא רק באיזה נושאים הם טובים או צריכים חיזוק, אלא גם מה מלחיץ אותם בבחינה, או ממה הם חוששים. רק כך הוא יוכל לעזור להם לעבור את הבחינה בצורה הטובה ביותר.

עם ניסיון של מעל ל-30 שנה בהכנה לפסיכומטרי ו- 300,000 בוגרים שהשתלבו במסלולי הלימוד אליהם שאפו, אנחנו בהיי קיו מכירים לא רק את התשובות הנכונות, אלא גם את כל המיתוסים המופרכים. ואגב, אנחנו לא יודעים אם זה באמת עוזר לאכול שוקולד בבחינה, אבל מה שבטוח הוא שזה לפחות ייתן לכם טעם טוב.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד